Tuesday, 3 August 2021

Testimoni Pengguna Beaunest Post Covid atau Semasa Kuarantin

Testimoni Pengguna Beaunest Selepas Positif Covid dan Semasa Kuarantin

Dengan situasi kes semakin meningkat dari hari ke hari. Ramai dalam kalangan rakan-rakan kita kenali satu persatu dijangkiti dengan Covid 19 ada yang mampu bertahan dan ada yang berakhir dengan berita sedih.

Sebelum akak mulakan dengan testimoni pengguna beaunest, apa itu beaunest? Beaunest adalah minuman sarang burung dengan kombinasi kurma, ekstrak delima, dan madu. Kesemua bahan ini mempunya manfaat dalam meningkatkan imuniti dan memberikan tenaga. Maklumat lanjut beaunest boleh baca disini.

Pengalaman pertama, dari akak ni yang ada masalah penyakit kronik kencing manis tak sihat dan akak ni dah atas 40 an.  Semasa anak disahkan positif covid akak ni sangat risau tapi teruskan memberikan sokongan kepada anak beliau yang pada ketika itu kuarantin kendiri di rumah bersamanya. Alhamdulillah akak ni cakap selain menjaga SOP beliau juga sentiasa amalkan beaunest untuk ikktiar meningkatkan imuniti badan. Sebagai ibu beliau harus kuat dan sentiasa memberi semangat kepada anaknya yang positif covid untuk terus berjuang untuk sembuh dan sihat. Alhamdulillah akak ni negatif sepanjang menguruskan anaknya dan anaknya juga telah sembuh dari virus jahat ini. Beaunest ni tidak mengandungi gula tambahan dan menggunakan pemanis natural daripada madu dan kurma. Rasanya sangat sedap dan menyegarkan apabila dinikmati dalam keadaan sejuk.

Pengalaman kedua daripada pengguna beaunest lelaki. Beaunest ni bukan untuk wanita je tau, sesuai untuk semua golongan termasuk ibu hamil kecuali kanak kanak bawah la kan tidak digalakkan. Kisah abang tanjak, beliau sebelum ini sering mengalami demam, batuk, selsema dan sakit tekak. Beliau juga pernah dijangkiti Covid 19 dan mengalami masalah sesak nafas dan paru-paru. Selepas sembuh pun ambil masa untuk kembali normal. Akak ada kenalan rapat yang disahkan covid 19 dengan simptom demam batuk selsema tetapi dia kuarantin kendiri di rumah. Selepas sembuh badan rasa tak macam dulu, nak bernafas semua masih belum sihat sepenuhnya dengar doktor bagi tau pesakit covid ni mengambil masa untuk sembuh kepada keadaan normal. So abang tanjak ni share, alhamdulillah dengan konsisten amalkan beaunest keadaan semakin bertambah baik dan dia banyak share pengalaman dengan kawan kawan untuk membantu mereka yang hadapi masalah yang sama.


 Banyak lagi sebenarnya yang share pengalaman mereka berkenaan covid ni. So yang terakhir berkenaan kak wa juga telah disahkan positif covid. Beliau mengalami masalah badan kurang bermaya dan kurang selera makan semasa dalam tempoh kuarantin kendiri dengan masalah batuk yang berpanjangan. Ini antara simptom yang ramai alami semasa dijangkiti covid 19 dan ada yang sampai hilang deria rasa. Beliau share pengalamannya amalkan beaunest semasa dalam tempoh kuarantin kendiri ketika positif covid, alhamdulillah badan rasa sedikit bertenaga dan masalah batuk semakin berkurang alhamdulillah. Beliau terus konsisten dengan beaunest selepas sembuh. Manfaat sarang burung dari beaunest sangat bagus untuk menguatkan sistem pernafasan dan paru-paru seperti kita tau covid 19 dia menyerang ke arah sistem pernafasan kita sebab ada yang mengalami simptom yang teruk terpaksa dimasukkan ke hospital bagi membantu untuk memantau keadaan oksigen dalam badan

 Tapi diingatkan ye beaunest ni bukan supplement atau ubat ia lebih kepada minuman kesihatan yang membantu untuk kita membekalkan nutrisi yang diperlukan oleh badan bagi meningkatkan imuniti badan dan lain-lain manfaat. Dalam situasi pandemik ini korang perlu pastikan diri mendapat vaksin mengikut yang disarankan untuk membantu Malaysia mencapai herd immunity seperti yang diinginkan. Akak sendiri dah selesai dua dose vaksin pfzer alhamdulillah. Pengalaman suntikan pertama badan rasa kurang sedap dan rasa nak berbaring sahaja dengan sakit kepala tapi alhamdulillah tak demam. Pengalaman suntikan kedua hari hari akak amalkan beaunest alhamdulillah simptom selepas vaksin tu kurang badan rasa aktif je boleh buat aktiviti memasak, menjahit dan lain lain kerja rumah. Tetapi kawan-kawan sepejabat yang suntik pada hari yang sama, mereka mengalami demam dan sakit kepala mulai hari kedua dan ada berlarutan sampai hari ke empat. tapi tu sebenarnya ikut penerimaan badan masing masing akak bersyukur badan okay dan tak alami demam cuma ada sakit kepala pada hari kedua tetapi lepas alhamdulillah dah okay.


Haa sampai disini sahaja akak share berkenaan ni. Sekarang ada promosi merdeka yang mana harga beaunest sangat la murah hanya RM64 untuk tempoh mulai 2 Ogos hingga 10 Ogos 2021. Yang berminat boleh hubungi saya di whataps 0133507996. Semoga perkongsian ini memberi manfaat pada semua yang membaca.Sekian , terima kasih.

0 comments:

Post a Comment