Sunday, 15 August 2021

Manfaat Luar Biasa Sarang Burung Untuk Kesihatan dan Imun Sistem Badan

Manfaat Luar Biasa Sarang Burung Kesihatan dan Imun Sistem

Bila tengok testimoni pengguna beaunest dalam proses pemulihan selepas dijangkitan covid 19, rsa macam tak percaya betul ke minum minuman beaunest yang manfaat dari sarang burung ni dapat kuatkn imun sistem dan bantu untuk kesihatan paru paru. seperti kita tahu jahatnya virus dari covid ni dia suka attack kt kawasan tu itu yang kalau jangkitan teruk ada yang sampai perlukan bantuan oksigen sebab paru paru dh tenat nak hasilkan oksigen yang badan perlukan.

Secara tradisional sarang burung ini dimanfaat oleh nenek moyang kita untuk menguatkan paru-paru, buah pinggang,menambahbaik fungsi limpa (spleen) menambah baik selera makan dan membantu mengurangkan kahak. Kajian oleh Quek et al 2018, menunjukkan sarang burung ini membantu meningkatkan immune sistem badan kanak-kanak dan menguatkan fungsi buah pinggang serta paru paru bagi orang dewasa. Haa nampak tak?




Selain itu, selalu kan kita bila ada yang baru keluar hosp atau lepas bersalin selalu kita syorkan amek sup ikan haruan. Tapi masyarakat cina terkenal dengan amalan sup sarang burung. Akak pun terkejut rupanya manfaat sarang burung ni lebih baik daripada sup ayam atau sup haruan dari segi sifat antioksda dan antihypertensive aktiviti. Yang kita tahu antioksida sangat bagus untuk kesihatan terutama mereka yang dalam proses pemulihan.



kemudian, tertanya jugak manfaat antiaging daripada sarang burung datang dari mana. Sarang burung tu sendiri sejenis protein dan ada beberapa asid amino yang badan perlu. Kalau korang paham konsep lego, asid amino yang unit asas nk bentuk sesuati protein termasuk la protein kolagen yang pegang struktur kulit korang bagi anjal. Dan banyak kajian berkenaan manfaat antiaging beaunest. Antiaging ni masuk dia antipenuaan. Ada kajian menunjukkan kajian antara kandungan protein dalam telur dan sarang burung. Yang mana keduanya merupakan sumber protein yang bagus dan berkualiti tetapi bird nest ni menang dari segi sifat antioksida lebih tinggi. 




Haa dan ada juga kajian seperti poster atas skali tu ada bagi tau yang sarang burung ni sesuai untuk diamalkan oleh semua lapisan umur. So ibu ibu nak bekalkan anak anak yang belum layak vaksin dengan minuman sarang burung boleh try beaunest. Untuk tempahan beaunest boleh whataps di talian 0133507996.

Sekian, terima kasih





0 comments:

Post a Comment