Tuesday, 17 October 2017

Ostematrik Bantu Tidur Lena Wanita Menopous

Ostematrik bantu tidur yang lena bagi wanita menopous.

 
                                                                  
haa disini nak kongsi alkisah rakan sekerja yang telah bersara dan seorang telah menopause lama. Beliau mengalami kesukaran untuk tidur pada waktu malam (insomnia). 


Faktor Imsomnia Wanita Menopause -Hormon Tak Seimbang

Kenapa wanita yang menopous ni mengalami masalah sukar tidur ?

Gangguan masalah tidur bagi wanita yang sedang dalam fasa menopause disebabkan penurunan hormon estrogen dalam badan. Ketidakseimbangan ini menganggu fungsi hypothalamus di otak untuk mengawal suhu badan menyebabkan mereka mengalami fenomena hot splash dan berpeluh waktu malam.





Oleh itu, sangat penting bagi wanita yang berumur 35 dan ke atas untuk memastikan pengambilan nutrisi yang mencukupi sebagai persediaan badan untuk menghadapi simptom menopause. (pastikan pengambilan kalsium mencukupi untuk kepadatan tulang bagi elak osteoporosis dan pengambilan GLA complex untuk nak kurangkan ketidakseimbangan hormon)

Bersambung dengan cerita sahabat tadi. Rakan tadi memaklumkan bahawa dia mengambil ostematrik sebanyak 2 biji (500mg sehari) untuk satu hari sebelum ini. 

kawan-kawan yang tidak tahu lagi ostematrik tu apa. Meh nak kongsi

Apa itu Ostematrik 



Khasiat ostematrik bukan sekadar kalsium sahaja malah dia mengandungi semua komponen yang diperlukan untuk memastikan penyerapan kalsium yang lebih baik.

Kadar Keperluan Kalsium Sehari Berbeza Ikut Had Umur

Rakan ni sebelum ini dah mencuba ostematrik tetapi dos 2 biji (500mg sehari) tapi masalah sukar tidur masalah belum selesai. Untuk makluman semua, bagi wanita yang berumur 51 tahun dan ke atas kadar pengambilan kalsium sehari adalah lebih daripada wanita muda kerana kadar kepadatan tulang mereka semakin merosot (berongga) yang mana meninggikan risiko untuk osteoporosis.




Masalah Insomnia Berkurang Dengan Ostematrik

Setelah mengetahui pengambilan ostematrik yang diambil hanya 2 biji sehari saya mintanya untuk cuba up kan dos kepada 4 biji sehari (1000 mg sehari)

Haa alhamdulillah keesokan harinya selepas dah cuba ostematik 4 biji, tidurnya lena malam itu dan keesokan pagi pembuangan pun lancar.


 Macam mana ostematrik untuk tulang tapi dapat bantu dapatkan tidur yang lena dan mengurangkan sembelit.

Manfaat Magnesium Pelbagai

Dalam ostematrik ada mengandungi Magnesium. Magnesium membantu untuk tidur yang lena. Juga menjadikan otot yang tegang menjadi relax serta badan mudah tidur. Manfaat lain Magnesium yang kita jarang ambil tahu.



Bagi yang ada masalah tidur boleh cuba amalkan ostematrik. Boleh hubungi 0133507996 (wassap) untuk pertanyaan lanjut sekiranya nak order ostematrik.

haaa kita juga boleh dapatkan sumber kalsium dan magnesium ni daripada pemakanan. Contoh makanan seperti berikut;



haaa okla selamat hari osteoporosis sedunia ada 20 Oktober 2017.

sayangi lah tulang kita sebagaimana kita sayangi jantung kita.

Sekian, terima kasih

dayah sprinter




18 comments:

  1. Saya salah seorang penggemar Oste !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah ada geng rupanya. Terima kasih singgah

      Delete
  2. Saya pun suka oste! Tambah2 mnyusu ni mmg kena amik oste ni..kalau tal letih semacam je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang sis kalo menyusu dan hamil perlukan kalsium lebih daripada biasa. Terima kasih singgah

      Delete
  3. wah baguslah shaklee macam2 boleh bantuk lagi2 untuk wanita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul macam-macam sebenarnya. Ostemarik ni bukan untuk wanita jer. Lelaki pun perlu untuk sumber kalsium dan hilangkan lenguh-lenguh badan selepas seharian bekerja

      Delete
  4. Sejak kenal Shaklee memang oste jd pilihan Qiss. Senang bangun pagi dan badan pun tak letih. Boleh kurangkan kekejangan urat pada waktu malam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan sis Qiss , best ostematrik ni. Sekali dah rasa penang shaklee effect pasti tak beralih arah lagi

      Delete
  5. Ada kawan baru beli sbb dia kene slipdisc abd dia x larat nak amek susu je manjanf..dia kata bagus ostematrix

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah juga dengar yang patah tulang dan yang slip disc ni amalkan ostematrik, dapat kesan positif. Terima kasih sis kongsi.

      Delete
  6. Banyak khasiat oste ni ye. Patutlah ramai yg consume dan rata2 puas hati dgn kesannya. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sis ana. lagi pun harganya pun tak mahal. DAlam rm 62 sebotol ada 120 biji. lebih kurang supplimen lain di pasaran

      Delete
  7. Pengguna oste jugak. Memang beri kesan baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahhh terima kasih berkongsi shaklee effect. Ramai rupanya peminat oste

      Delete
  8. Pengguna shaklee juga tapi x pernah cuba oste. Mana tahu next time kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo sis pengguna shaklee jugak. Boleh cuba next time. Bagus untuk hilangkan lenguh2 badan, sakit senggugut dan juga melawaskan. Terima kasih singgah

      Delete
  9. Bila baca tentang monopos. Tak sangka banyak perkara dilalui oleh kita pada usia begitu. Harap-Harap dipermudahkan. Takut pula.

    ReplyDelete
  10. Kita lelaki nie boleh tidur lena juga ke? Dah lama xrasa tidur lena time memalam... Time siang je lena dia lain macam sikit hahah

    ReplyDelete