Friday, 28 April 2017

Ostematrik Penyelamat Sakit Pinggang Ketika Hamil


Assalamualaikum hai..

Untuk entry kali ini

Sya mulai kenal osteomatrik smasa mengandung anak kedua.. macam biasa saya ni tak suka sgt minum mcm anmum n etc lagi sanggup telan capsule ke apa2..masa anak 1st saya beli pil calsium di farmasi..

Sejak kenal osteomatrik saya dh jatuh cinta yela harganya tak mahal mampu milik la kan dengan hrga rm61.25 (exclude postage) dpt 120 biji.. dengan maanfaat pelbagai..boleh tahan sehingga 2bulan bergntung kepada jumlah pengambilan dalam 1 hari..


Harga RM 61.25 (exclude postage)
Jimat 15 % dengan berdaftar sebagai ahli

Apabila kandungan mula menjengah 2nd trimester saya dah mulakan amek osteomatrik ni sebiji sebelum tidur.. memang berkesan sebab kadang2 malam2 tak boleh nak tidur lenguh2 kaki atau sengal badan telan jer ostematrik tup tup dah tertidur..

Bila kandungan masuk 3rd trimester sakit pinggang mula datang mungkin sebab posisi duduk masa seharian kat ofis tak betul ditambah pulak faktor berat badan yang bertambah..

Bila malam sakit sangat & rasa tak leh tidur.. saya mula telah 2 biji ostematrik sebelum tidur..alhamdulillah dapat kurangkan sakit n macam selalu mudah tidur..

Ada satu malam kadang2 terlupa amek ostematrik masa minggu bulan terakhir tengah awal pagi kaki cramp kena simpul biawak..menangis gak..en suami la bangun tolong... lepas tu memang make sure sebelum tidur kena makan ostematrik..

Selepas melahirkan..sakit pinggang tu datang & pergi..kadang2 kat ofis bila terasa sangat sakit pinggang tengah hari tu saya kunci pintu n baring dalam bilik..hehe sbaik memang ada standby comforter kat bilik...kalo smpai umah masih xrasa ok..saya amek osteamtrik sblm tidur


Apa yang istimewanya ostematrik shaklee ni?


  • Tahukah kita 1 tablet ostematrik bersamaan 1 gelas susu kalsium tinggi 
  • Pengambilan 4 biji ostematrik sehari memberikan :
              ☘1000mg kalsium ➡ bagus untuk kesihatan tulang & gigi Terutama wanita mengandung. 
              ☘400mg magnesium ➡ membantu dalam penyerapan kalsium lebih berkesan 
              ☘400 IU ➡ vitamin D merangsang penyerapan kalsium
              ☘boron ➡ membantu dalam metabolisma tulang
              ☘mangan , zink ➡ mengaktifkan enzim yg membantu dalam pembinaan kepadatan tulang 
  • Diamalkan 4 biji sebelum tidur dapat mengurangkan gejala kekajangn kaki & risiko pre-eklampsia untuk wanita hamil 
  • Magnesium sangat membantu dalam proses peritalsis iaitu dalam pergerakan makanan dalam salur pencernaan ke usus sedikit sebanyak membantu mengurangkan sembelit.
Keistimewaan yang ada pada magnesium menjadikan otot yang tegang menjadi tenang dan juga memudahkan kita tidur.


Ok setakat ni sahaja perkongsian pasal ostematrik

sekian

terima kasih


No comments:

Post a Comment