Wednesday, 31 October 2018

DYXY BUAT SALE TAK MASUK AKAL NOVEMBER 2018

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera bagi peminat DYXY,

Untuk makluman semua, mulai 30 Oktober 2018 sehingga 1 November 2018 atau sehingga stok 10 ribu unit DYXY terjual maka promosi ini berakhir.


Julung kalinya DYXY membuat promosi yang tidak masuk akal. Ramai peminat DYXY yang dah teruja dan tak sabar nak dapatkan segera promosi DYXY November yang tak masuk akal tu.

Promosi DYXY November 2018 berdasarkan tema V.I.C, Very Important Customer sebagai tanda penghargaan kepada peminat DYXY yang menyokong DYXY selama ini.

Apa yang ditawarkan adalah;

1) Pembelian 2 Set Complete DYXY pada harga RM 480 (harga asal RM600) & Percuma Set DYXY bernilai rm190.



Hanya dengan RM 480, korang akan dapat

2 x BC Cream DYXY+ 1 BC Cream DYXY (Free) 
2x  Facemist DYXY + 1 Facemist DYXY (Free)
2x Brush DYXY
2x Lipstick DYXY + 1 Lipstick DYXY (Free)
2x Mascara DYXY 

Wow sangat ikut semua ni bernilai hampir rm790 tapi dengan DYXY SALE tak masuk akal ni korang dapat beli dengan harga RM480 sahaja terhad kepada 10 ribu unit pertama.

Continue Reading

Sunday, 28 October 2018

Berapakah Produk Keluaran DYXY

Antara pertanyaan popular daripada peminat DYXY yang baru mengikuti perkembangan DYXY adalah berapa produk keluaran DYXY.

Sehingga Oktober 2018, DYXY Cosmetic telah mengeluarkan 6 produk merangkumi;

BC Cream DYXY

Harga RM 85 (belian loose)

Info BC Cream DYXY
    • BC Cream DYXY merupakan kombinasi Beauty Balm dan Concealer 
    • Tekstur Matte 
    • Dua tona beige atau Natural
    • Mengandungi SPF 50
**Baca : BC Cream DYXY

Facemist DYXY


                          Harga RM 60 (belian loose)

Info Facemist DYXY
    • Estrak Green Tea, lemon dan Albumin
    • Bertindak sebagai penyegar dan finishing spray
**Baca : Facemist DYXY
Continue Reading

Saturday, 27 October 2018

Adakah DYXY Selamat Digunakan

Adakah DYXY selamat digunakan? Haaa ini antara persoalan yang bermain di fikiran mereka yang baru nak kenali DYXY. Bagus untuk setiap pengguna sesuatu produk untuk tahu serba sedikit info produk sebelum membuat belian.



PRODUK DYXY

Haa untuk makluman semua, DYXY merupakan satu produk keluaran tempatan yang bermula dengan produk kosmetik pada tahun 2016. Walau bagaimanapun DYXY akan meluaskan pasaran daripada produk kosmetik kepada Skincare dan parfume.

Antara produk-produk DYXY yang utama adalah BC Cream, Facemist, Brush, Lipstick, Mascara dan Cleansing Wipes.


Berbalik pada persoalan asal, adakah DYXY selamat digunakan?
Continue Reading

Friday, 26 October 2018

Wednesday, 24 October 2018

Sesi Pembelajaran Luar Kelas Kedai Nasi Manggey

Hai assalamualaikum dan Selamat Malam

Maaf lah kesibukan semalam tak sempat akak nak tulis entry.

Semalam akak ada sesi pembelajaran luar kelas untuk subjek kewangan. Kelas akak dipecahkan kepada dua kumpulan iaitu memerhati sektor makanan dan minuman atau perkhidmatan. 
(Alamak gambar classmate yang terpotong tu maaf la, dan gambar abang yie tu akak rahsiakan atas permintaan)

Pemerhatian lebih kepada untuk melihat perjalanan perniagaan, pengurusan kewangan dan perakauan kedai sama ada teratur atau tidak dan membuat unjuran prestasi perniagaan tersebut berdasarkan pemerhatian dan maklumat yang diterima daripada pemilik kedai.

Haaa sebelum bergerak haruslah cabut undi haha baru lah adil takda rasa tak puas hati. Alhamdulillah bertuah tangan wakil kumpulan kami, kami dapat tajuk makanan dan minuman. Wehooo makanya makan-makan sambil buat pemerhatian.


Lokasi yang terpilih secara rawak adalah Warung Kita di Kajang tak jauh dari UKM. Serius akak tak perasan pasal kedai makan ni padahal classmate akak kata kedai memang popular dan ada beberapa cawangan.



So sebelum bergerak ke kedai haruslah ada briefing dulu supaya nanti kat kedai takda lah blur hihi. Sampai kedai masing teruja dan biasa lah dah kata perempuan mulalah sesi selfie hihi.

 Amboi kusyuk sangat dengan kawan kita dok brief bagi jelas apa nak buat.

 Haa muka kanak-kanak rebina gembira nak pergi makan-makan.


Kemudian dengan sekitar kedai dan mulakan buat pemerhatian dari segi menu, harga dan pelanggan dan konsep yang dibawa oleh kedai ini.



Tengah makan-makan skali owner kedai datang tegur salah seorang kawan kami ajak sembang. Rezekilah terpijak namanya dan kebetulan abang ni pun sangat humble dan sporting. Haa tarik kerusi lah ajak dok skali sembang.

Sambil-sambil sembang tu selit lah tanya soalan untuk nak bantu lengkapkan pemerhatian dan analisa kami. Alhamdulillah abang yie ni sangat tak kedut ilmu macam-macam yang dikongsi dan siap bagi nasihat lagi kat kami untuk mulakan perniagaan.

Haa dah siap makan , pemerhatian pun dah buat apa lagi balik lahhhh hahahah.

Sambung buat assignment kat rumah. Hari ini pulak bersambung untuk sesi pembelajaran luar kelas di untuk subjek undang-undang pulak.

haa best sangat tau kos ni so kalau korang rasa nak sambung boleh buat perancangan dari sekarang hihi.

Doakan dipermudahkan sesi pembelajaran luar kelas kami yang lain. Lepas ni nak pi jauh skit hihihi. Sambil tu kumpul duit untuk jualan carbootsale ahad ni. Kawan-kawan sekitar bangi jemputlah singgah banyak yang menarik menanti korang.

Jemput baca : carbootsale UKM Bangi.


Continue Reading